Activitate: Ce aud? Relația text-muzică în creația de divertisment
Nivel: Clasele IX-XII
Durata: 50 min
Autor: prof. Antoaneta Ioana Luchian
DESCOPERĂ
- Ascultă cu atenție următorul cântec și răspunde în scris la următoarele întrebări:
- Ce aud?
Posibile întrebări ajutătoare: Auzi o voce/mai multe voci?; Ce tip de acompaniament muzical este folosit?; Recunoști un anumit tip de gen muzical? Care este structura melodiei? Poți identifica ușor strofele și refrenul (dacă acestea există)? etc.
- Ce îmi place? Există elemente muzicale care îți plac? Care sunt acestea?
- Ce mă ”enervează”? Există elemente care îți creează o stare de disconfort? Care sunt acestea?
b. Reia audiția de 1-2 ori ți răspunde în scris la următoare întrebări:
b. Reia audiția de 1-2 ori ți răspunde în scris la următoare întrebări:
- Care este relația dintre voce și acompaniament?
- Poți identifica momente de tensiune-relaxare în evoluția discursului muzical? Dacă răspunsul este da, unde sunt plasate aceste momente?
- Există momente de climax? Cum sunt realizate acestea? Care este rolul vocii? Dar al acompaniamentului instrumental?
- Care este rolul pauzei generale?
c. Urmărește cu atenție traducerea versurilor și răspunde în scris la următoarele întrebări:
- Care este tematica cântecului?
- Cum se realizează transpunerea sensului versurilor în plan muzical?
- Cum sunt valorificate momentele de tensiune-relaxare și climax muzical în relație cu versurile cântecului?
d. Urmărește videoclipul cântecului și comentează relația dintre acesta și sensul versurilor.
ACTIVITATE INDIVIDUALĂ
Aplică modelul de analiză muzicală pentru unul din următoarele două cântece.
@ Antoaneta-Ioana Luchian
Toate materiale publicate pe acest site sunt protejate de legea dreptului de autor. Este interzisă reproducerea sau publicarea sub orice formă a conținutului acestui site sau a oricărei părți a acestuia, de către orice persoană fizică sau juridică, fără acordul scris al autorului, cu sau fără specificarea sursei. Este permisă distribuirea conținutului acestui site sau a oricărei părți a acestuia, doar în scop educațional și cu specificarea sursei.